فرهنگ پاپ در حدود چند دهه است که وجود دارد. تا قبل از زمان توسعه فناوری، واقعاً نمی‌توانست وجود داشته باشد، و همین توسعه بود که باعث شد انتشار بسیاری از اشکال مختلف رسانه‌ها در چنین مدت زمانی کوتاه برای خیلی از افراد امکان پذیر شود. رادیو و فیلم با آمدن خود همه چیز را از میدان به در کردند، و اکنون صد سال بعد از ظهور آنها ما در اینجا هستیم، در حال تماشای صنعتی که روز به روز بزرگتر می‌شود و از محدوده تعریف دلسوزانه تجاوز می‌کند.
 
این وسیله یک جانور است، یک هیولاست، یک حیوان وحشی مکانیکی. اما مانند هر جانوری که بشریت آن را نفهمد، به زودی به زیر کشیده خواهد شد. این پیش گویی خیلی بی‌ربطی نیست. تقریباً هم اکنون در حال اتفاق افتادن است. فرهنگ پاپ به سرعت در حال تکامل و بهتر شدن است، و بار دیگر این اتفاق به لطف تکنولوژی است.
 
با گذشت سال‌ها، همه چیز در جهان تغییر می‌کند. فرهنگ پاپ سازگار با طرز تفکر فرهنگی است که هدف گرفته است، و گرچه ممکن است به نظر رسد که بیشتر مواقع این صنایع هستند که دستور کار را تعیین می‌کنند، شرکت‌های بزرگ در حال تقلا و تلاش هستند و سعی می‌کنند کار بزرگ بعدی را بر اساس آنچه مردم می‌خواهند ایجاد کنند.
 
چیزی که اتفاق می‌افتد این است که یک شرکت با ریسکی حساب شده، چیزی را آزاد می‌کند که هیچ کس فکر نمی‌کند موفق باشد؛ چیزی مثل کتاب‌های طنز در دهه 30 یا بازی‌های ویدئویی در دهه 90. امروزه، در رسانه‌های پاپ فکر کردن به این که کتاب‌های کمیک، به عنوان یک نیروی بزرگ نیستند، دشوار است. اما، در دهه 1930، هنگامی که بچه‌های پشت سوپرمن برای اولین بار لاف زنی‌ها و بیرون ریزی‌های داستان پاپ خود را منتشر می‌کردند، بسیاری از افراد به موفقیت کار مشکوک بودند. به هر حال مهم نبود. بچه‌ها عاشق کتاب‌های طنز بودند و خیلی زود صنعت رونق گرفت و هر هفته ده ها کتاب منتشر می‌شد.
 
می‌توانید در بازار امروز به تلویزیون واقعیت نگاه کنید. اولین نمایش شبکه تلویزیونی واقعیت «بازمانده»(Survivor)  بود. با رده بندی‌هایی به یاد ماندنی، خیلی از ایستگاه‌های دیگر درخواست را دنبال کردند. این طریقه‌ای است که صنعت کار می‌کند. یک شرکت ریسک می‌کند و بقیه منتظر می‌مانند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. هنگامی که آن کار ریسکی موفق شد، همه آنها با سر به استقبالش می‌روند. و اگر شکست خورد، می‌گویند و می‌خندند انگار نه انگار که آنها خود،  درخواست آن را دنبال کرده بودند.
 
چه چیزی توسعه امروز در فرهگ پاپ را فریبنده‌تر می‌سازد؟ نه تنها این روزها بسیار نادرتر است که صنعت به طور مناسب نیاز مصرف کنندگان را برآورد کند، بلکه ناهنجاری‌های مربوط به محبوبیت در تمام اوقات به وجود می‌آید. و این دلیل آن است که شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند کالاهای خود را به کل مردم عرضه کنند و به داشتن تعداد خوبی مشتری امیدوار باشند. فرهنگ پاپ امروز دیگر واقعاً "فرهنگ پاپ" نیست به این معنا که همه در مقابلش در هم شکسته شوند.
 
ورای حضور ده‌ها مطالعه اجتماعی متفاوت که هیچ کس واقعاً آن‌ها را نمی‌فهمد، اینترنت وجود دارد و این مهمترین نکته است. اینترنت باز تعریف کرده است که چگونه فرهنگ پاپ وجود دارد و تعیین کرده است که آن چه در رسانه‌های امروز به درستی محبوب و مهم است چیست. مردم کنترل رسانه‌های خود را به عهده گرفته‌اند. هیچ کمپانی آنلاینی وجود ندارد که به مردم بگوید چه چیزی را دوست داشته باشند و چه چیزی را دوست نداشته باشند. درعوض، این افراد آنلاین هستند که از طریق میلیون‌ها فیلم، آهنگ، کتاب و پشت بندهای فیلم تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند چه چیزی را ببینند یا به آن گوش دهند.
 
اینترنت دیگر تنها یک دائرة المعارف غول پیکر نیست که کودکان در سن مدرسه برای مشاوره در مورد مشق شب به آن مراجعه کنند و مردان میانسال به دنبال تصاویر مستهجن در آن باشند. اینترنت در واقع بزرگترین مجمع جهانی برای گسترش آزاد ایده‌ها و رسانه‌های جدید است و این ابراز قدرت برای تبدیل اینترنت به نیرویی بزرگتر از تلویزیون یا رادیو آغاز شده است.
 
بنابراین ، مردم کنترل رسانه‌های خود را به عهده گرفته‌اند. تنها در این صورت بود که می‌شد سرانجام قدرت این شرکت‌ها به ما واگذار شود. اکنون، شرکت‌ها در حال مجبور دیدن خود به تجدید نظر در رویکرد کلی خود در زمینه بازاریابی هستند. به دلیل حجم بالای ایده‌های جدید ارائه شده در YouTube و موارد مشابه، ایده های در حال غرق قبلی، برای بقا باید واقعاً دست اول و هیجان انگیز شوند. دیگر هیچ کس نمی‌خواهد همان بنجل‌های قدیمی را که به صورت آنلاین می‌دید ببیند. آنها دیگر لازم نیستند. هزاران فیلم دست اول وجود دارد که فراتر از بنجل‌ها هستند.
 
بنابراین، به این خاطر است که همه از شرکت‌های اتومبیل سازی گرفته تا چهره‌های سیاسی، پیام‌های خود را از اینترنت می‌گیرند و در ارائه چیزهای جدید و مهیج برای تحریک بخش‌های قابل توجهی از جوانان امروزی در تلاشند. نتیجه نهایی جامعه‌ای است که به ایده‌های جدید و درخشانی تکیه می‌کند که می‌توانند به طور گسترده و صدها بار تولید شوند تا همه را خوشحال کنند. حرکت زوری در ایجاد خلاقیت و فکر هوشمندانه از سوی هنرمندان و مدیران رسانه امروز شگفت انگیز است، اما مشکلی که در این خلاقیت وجود دارد این است که، به سرعت به تقلب روی می‌آورد. گاهی همه چیز به جای پیشرفت، یک حیله است و به راحتی تقلید صورت می‌گیرد.
 
در پایان با توجه به نقش اساسی اینترنت که در بالا به آن اشاره شد به تعریف چند اصطلاح اولیه اساسی اینترنتی می‌پردازیم.
 
اینترنت، طبق تعریف، شبکه‌ای  متشکل از شبکه‌هاست که از طریق تبادل بسته‌های داده با یکدیگر تعامل دارند. اینترنت میزبان یک پایگاه اطلاعاتی عظیم و دارای منابع و خدمات بی شماری از اطلاعات است.
 
ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP به شرکتی گفته می‌شود که دسترسی به اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ISP ، به مشتریان خود حساب‌های ایمیل و سایر خدمات مانند ذخیره از راه دور پرونده‌ها را ارائه می‌دهد.
 
مجموعه پروتکل اینترنت مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی است که برای اینترنت استفاده می‌شود. پروتکل کنترل انتقال (TCP) و پروتکل اینترنت (IP) دو پروتکل پیشگام بودند که در استاندارد پروتکل اینترنت معرفی شدند. مجموعه پروتکل اینترنت از مجموعه‌ای از لایه‌ها تشکیل شده است که در آن هر لایه خدماتی را به لایه‌های بالایی در مجموعه ارائه می‌دهد. لایه‌های فوقانی با داده‌های انتزاعی سروکار دارند در حالی که پروتکل‌های لایه پایین‌تر داده‌ها را به اشکال قابل انتقال از نظر فیزیکی ترجمه می‌کنند.
 
منبع: آنتونی چت فیلد